Skip to content
بازی چکرز و جدول ضرب دبستان

بازی چکرز و جدول ضرب

کودکان آینده‌سازان ریاضیات در آینده هستند! آن‌ها برای یادگیری ضرب به تمرین زیادی احتیاج دارند و باید حاصل‌ضرب را دقیق و سریع بیان کنند. با این‌که فلش‌کارت‌ها و کاربرگ‌های ضرب می‌توانند مفید باشند و روشی آسان برای تمرین هستند، ما فکر می‌کنیم که هم شما و هم دانش‌آموزان این بازی سرگرم‌کننده چکرز را بیشتر ترجیح می‌دهید!

چه والدین باشید، چه آموزگار و یا معلم خانگی – این بازی و ریاضی فوق‌العاده زیبا و سرگرم‌کننده را برای دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی، کلاس چهارم ابتدایی، کلاس پنجم ابتدایی و حتی کلاس ششم ابتدایی مناسب خواهید دانست. شما می‌توانید از آن به‌عنوان تمرین اضافی در کلاس، یادگیری در تابستان یا فعالیت آموزشی تکمیلی در برنامه درسی خود استفاده کنید. این بازی و ریاضی رایگان است و نیازی به آماده کردن هیچ چیزی نیست!

نکته: دانش‌آموزان در صورت تمایل می‌توانند صفحه بازی را با مدادرنگی، ماژیک یا پاستل رنگ کنند. به‌نظر من قطعات رنگارنگ لگو در صفحه سیاه و سفید بهتر ظاهر می‌شوند!

شما می‌توانید فایل رایگان بازی چکرز و جدول ضرب ۰، ۱ و ۲ را از لینک زیر دریافت کنید:

روش بازی چکرز و جدول ضرب:

برای این بازی دو نفره هر بازیکن به 12 قطعه‌ٔ لگو احتیاج دارد و باید رنگ متفاوتی را انتخاب کند. حال صفحه بازی را مانند بازی چکرز معمولی تنظیم کنید. برای شروع باید قطعات لگو را روی خانه‌های سفید صفحه در ۳ ردیف اول قرار دهید، اما ابتدا باید حاصل‌ضرب آن خانه را بگویید و سپس قطعه‌ٔ لگو را در آن خانه قرار دهید. بعد از این‌که ۱۲ قطعه را قرار دادید، بازی با قانون چکرز شروع می‌شود.

هر یک از دو بازیکن در نوبت خود باید یکی از مهره‌ها را یک خانه رو به جلو جابه‌جا کنند ولی مهره‌ها همیشه باید در خانه‌های سفید بمانند. البته زمانی می‌توانند مهره خود را حرکت دهند که حاصل ضرب یک خانه را بگویند. اگر دو مهره غیر همرنگ به طور قطری در کنار هم باشند می‌توان از روی مهره حریف پرید و آن را حذف نمود، این در حالتی است که پشت مهره حریف خالی باشد. اگر مهره‌ای به ردیف آخر برسد تبدیل به شاه می‌شود و می‌تواند در تمام جهات پرش کند.

ما همیشه به‌دنبال راه‌های سرگرم‌کننده برای تمرین ریاضی بچه‌ها هستیم. در بازی چکرز و جدول ضرب، بچه‌ها با هیجان مشغول تمرین ضرب می‌شوند. بهترین قسمت بازی این‌جاست که دانش‌آموزان تمرینات زیادی را تجربه خواهند کرد زیرا قبل از وارد شدن به خانهٔ جدید، باید ضرب اعداد را محاسبه کنند. شما می‌توانید برای مشاهدهٔ کاربرگ‌های جدول ضرب در پایهٔ سوم ابتدایی روی لینک زیر کلیک کنید:

نکته: اگر لگو ندارید، می‌توانید از دکمه‌، اسمارتیز، پاک‌کن و غیره استفاده کنید. بازی با آب‌نبات نیز روشی جالب برای هیجان‌زده کردن بچه‌ها در فرایند یادگیری است!

 

 

نظر خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.


ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
جستجو
0
سبد خرید