Skip to content

بازی اعداد موش و گربه

برای جلوگیری از ناامید شدن دانش‌آموزان سال اول از ریاضی، بهتر است آن‌ها را با بازی‌های سرگرم‌کننده ریاضی درگیر کنید. به‌همین‌دلیل ما بازی اعداد موش و گربه را که سرشار از شور و شوق است برای بچه‌ها ارائه داده‌ایم.

بازی اعداد ۱۰-۱ موش و گربه به‌صورت پازل طراحی شده است. هر عدد از ۴ تکه پازل ساخته شده که هر کدام به عدد مورد نظر اشاره دارند: گربه‌ای با عدد روی آن، تعداد موش‌ها، تعداد دایره‌های رنگی در جدول و عدد به حروف. وقتی بازی را چاپ کنید این ۴ تکه را باید از هم جدا کنید. به‌این‌ترتیب از بازیکن انتظار می‌رود قطعات پازل را با استدلال مانند حالت اولیه کنار هم قرار دهد. با این کار او اعداد را با شکل‌ها و حروفشان مطابقت می‌دهد.

اعداد ۱۰-۱ برای بچه‌ها بسیار مهم است. زیرا مهارت شناخت اعداد را در آن‌ها بالا می‌برد که باعث پیشرفت دانش ریاضی می‌شود. علاوه بر این، درک ارزش مکانی در آینده را در ذهن آن‌ها شکل می‌دهد. شما می‌توانید برای مشاهدهٔ کاربرگ‌های شمارش اعداد در پایهٔ اول ابتدایی روی لینک زیر کلیک کنید:

آسان‌ترین راه برای تطابق اعداد و شکل‌ها این است که ابتدا به گربه و عدد روی آن توجه کنید. سپس موش‌ مربوط به آن را در کنارش قرار دهید. در زیر گربه جدول دایره‌های رنگی و در کنار آن عدد به حروف را بگذارید. بسیار خوب!

داستان بازی اعداد موش و گربه 

داستان بازی اعداد موش و گربه نیز برای دانش‌آموزان جالب و هیجان‌انگیز است: 

با نگاه کردن به گربه شماره ۱ متوجه خواهید شد که موشی از سوراخ خود بیرون آمده تا جاسوسی کند. در تصویر گربه شماره ۲ تعداد موش‌ها به ۲ موش افزایش یافته است. این‌بار تله‌ای با پنیری روی آن وجود دارد. موش‌ها واقعا عاشق پنیر هستند اما از گربه‌ای که کنار تله نشسته می‌ترسند و هر آن ممکن است موشی که در تله گرفتار شده را بخورد. 

همان‌طور که اعداد روی گربه زیاد می‌شوند تعداد موش‌ها هم افزایش می‌یابند. درواقع هر بار با یک موش اضافی مواجه خواهید شد. بعد از ۲ موش، موش سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم را می‌بینید که در حال جاسوسی و مخفی کردن موش اول هستند تا او به سمت تله برود و پنیر را بردارد. با حضور موش هشتم و نهم، موش اول موفق می‌شود پنیر را بردارد. گربه تلاش می‌کند تا موش را بگیرد اما متأسفانه شکست می‌خورد.

در تصویر گربه شماره ۱۰ و موش دهم می‌بینیم که موش اول بدون این که گرفتار تله یا گربه بشود پنیر را بدست آورده است. او با خوشحالی در حالی‌که پنیر در دستش قرار دارد به عقب برمی‌گردد. بقیه موش‌ها از موفقیت برادرشان شادمان هستند. مطمئنا همه موش‌ها امیدوارند از این پنیر خوشمزه بخورند. تمام امید گربه از بین رفته است چون او نتوانسته موش را بگیرد.

نکته: شما هم داستان‌های خودتان را در مورد بازی اعداد موش و گربه در پایین همین مطلب برای ما ارسال کنید.

شما می‌توانید فایل‌های رایگان بازی اعداد موش و گربه را از لینک‌های زیر دریافت کنید:

نظر خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.


ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
جستجو
0
سبد خرید